Information om uppgiftshantering och klagomålsprocess

Miele främjar en öppen kultur och en miljö där drabbade personer kan söka råd och uttrycka oro. För detta ändamål har vi, utöver de interna kanalerna, under många år utsett ett externt juridisk ombud (ombudsman), till vilket anställda och affärspartners kan vända sig konfidentiellt och anonymt.

Ombudsmannen tar emot information om överträdelser av lagar och interna regler (uppgiftshantering). Ombudsmannen ansvarar även för klagomålsförfarandet enligt lagen om tillbörlig aktsamhet i leveranskedjan [PDF förfarande]. Klagomålsförfarandet gör det möjligt för enskilda att påpeka risker som kan påverka mänskliga rättigheter och miljön, samt kränkningar av mänskliga rättigheter eller miljöförpliktelser.

Ombudsmannens kontaktuppgifter:

Dr. Carsten Thiel von Herff, LL.M.

Loebellstraße 4

D – 33602 Bielefeld

Tel: +49 521 557 333 0/Mobil: +49 151 58230321

E-post: ombudsmann@thielvonherff.de

Kontaktplattform: www.report-tvh.com

Hemsida: www.thielvonherff.de

 

Alla som i god tro lämnar uppgifter är garanterade en säkerhet. Alla uppgifter följs upp med största omsorg och i enlighet med alla berörda parters rättigheter.